Måbra-sysselsättning

Jag mår bra av att baka matbröd. Jag pratade med mor i telefon när hennes bröd jäste. Jag frågade hur hon kunde få sina tekakor så goda. " Det är inte svårt. Det är bara att ha i en näve sånt o en nypa sånt o......". Jag provade mig fram o specificerade receptet. De blev nästan lika goda som mors.
3 dl mjölk (inte värmas )
1 pkt jäst
1/2 kkp socker
1 nypa salt
40 g smör ( smält )
1 ägg
mjöl
Jag fick ut 13 tekakor.
Baka ut tekakorna med en gång eftersom degspadet är kallt. Jäs kakorna och grädda dom "en stund " i 225º - 250º.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu