Kungar o annat dr.t

Nej det tycker jag ju inte egentligen men i går fick jag mig en rejäl tankeställare. Jag har frågat mig varför jag lär mina elever på särskolan om kungar och årtal. Vi repeterar och de glömmer osv. De har naturligtvis mål de ska uppnå enl. alla regler men igår kom jag på det primära; För att slippa vara med i Big Brother. Jag har betalt för att vara en förstående människa och inte döma andra. Jag till och med är sån utan betalt (för det mesta). Jag pratar lite skit om andra, sådär till husbehov men även det har blivit bättre. Lite förutfattade meningar har jag också och vi kan inte döma när vi inte kan allas bakgrund MEN en del människor är ju helt korkade ärligt talat (eller spelar de bara?). De tror att vår kung heter Karl XIII och funderar (seriöst) över om vi måste ändra på Valborgsmässoafton när vi får en annan kung. Men herregud :(

Och på tal om idioter så har amerikanarna skjutit Osama Bin Laden. :)

F´låt mitt utbrott men sån är jag.


Karl XIII

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, ja gud ja vilka puckon! TV:n stod på med big brother när jag vek tvätt igår och jag hörde utläggningen. Okej om dom inte kommer ihåg siffran, men att vi firar Valborg bara för att han fyller år..hm.??



Vilka andra idioter menar du? Amerikanarna eller Usama, hehe;)

2011-05-02 @ 18:18:47
URL: http://veronicabloggar.blogspot.com
Postat av: Sussilusen

Jag menar Herr Usama. Libanon skulle behöva rensas ut också, eller hur?

2011-05-02 @ 19:32:26
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Haha. Kommentarer överflödiga!

2011-05-03 @ 10:19:06
URL: http://erikaostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu