Valborg

Jag firade Valborg hemma i soffan framför tv och dator. Jag hade inte riktigt kopplat att det var Valborgsmässoafton. Det klarnade först när jag satt på bussen till jobbet. Sagt och gjort ringde jag till dottern som skulle direkt till Arvika efter skolan och förmanade till en lugn o fin Valborg. "Du kan va lugn mamma, jag ska inte dricka något". Bra. Efter flera kontakter så var mamma lugn när de försäkrade att de var på elevhemmet.
Sonen var jag chaufför till. Till Borgvik for vi vid 8-halv 9 tiden. Jag tog en sväng i Sjöhagen men där var det dött i alla hus utom "vårat". Där verkade de ha kalas. Jag tog ytterligare en Borgvikssväng vid halv 3-3 för att hämta hem ungdomarna.

Jag vaknade vid 6-tiden och kunde inte somna om, gick upp och åt frukost och nu sitter jag här vid datorn och löser även lite korsord. Jag har även konstaterat att det inte är bara vinet som gör mig dålig i magen dagen efter, det måste vara dåligt med sömn också.

Hoppas ni har haft en bra Valborg och att det gick lugnt till väga.

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Valborg, var fint, Brasa och fyrverkerier på Liljenäs, en återkommande tradition, som vi inte kan missa :O)

Ungarna, skötte sig nog, och jag ska in och "hämta" dem i kväll, efter konserten :O)

2010-05-01 @ 10:19:38
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Anonym

Här firades också Valborg i soffan:)

2010-05-01 @ 11:00:17
URL: http://veronicabloggar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Eftersom jag är lite efter med att läsa bloggar, såg jag nu att du tror att du har dödat din Änglatrumpet. Var inte för säker, för så där har våra sett ut många gånger och konstigt nog dyker det allt upp lite grönt till slut, så hoppas att du inte har kastat den än, utan ger den en månad till med sol, värme och lite vatten:)

2010-05-01 @ 11:05:36
URL: http://veronicabloggar.blogspot.com
Postat av: Sunlinda

Varför tittade du inte in på 9:an????

Och du, flyttade du inte till Grums för att slippa köra...hihihi.

2010-05-01 @ 19:03:22
URL: http://sunlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu