Bortistôlla

Jag var sugen på svampskogen idag igen och tog mig en tur. Det fanns inte en gul kantarell så jag hade kommit riktigt bortistôlla. Däremot hittade jag massor med trattisar. Sedan gick jag över vägen från bortistôllaskogen och där fanns det några få fattiga gula kantareller. De kanske räcker till en hård knäckemacka. Av min svägerska ska jag få ett recept på en fantastiskt god höstgryta där trattisar tillhör ingredienserna. Det ska bli spännande.
                     

Ja, annars rullar det väl på som vanligt. Man strir och strir men det är inte alltid det går in men det är väl så livet ska vara. Strir man inte på sina ungar så strir man väl på andras.

Det är ju så att det handlar om omtanke. Har ni någon därhemma som det behöver stris på så skicka dem till mig för just nu känns det som jag har vanan inne. Om man byter jobb, slipper man att stri då??? Det beror väl på vad man tar för jobb, eller?

I morgonkväll ska jag på kurs på universitetet och det ska bli himla kul. Det ser jag verkligen fram mot.


Ha det bra alla därute

Kommentarer
Postat av: Annzingen

Gött att kunna gå bortistölla, en annan ligger o ser (zzzzz) på tv, medan näsan rinner....

Men jag ska ta igen det jag missat, bara ja inte missar marten, det är ju ett helt år till nästa. Just nu ser det mörkt ut, men efter lite mat o dusch så kanske det känns bättre...

2008-09-18 @ 14:18:07
Postat av: Sunlinda

Ja, jag har en som du kan få stri på, ganska mycket. Jag lämnar honom på fredag, och jag lovar att jag inte hämtar honom förens du har fått ordning på han. Så nu tog ditt liv slut och mitt fick en ny början!!!! Tack för det erbjudandet. det var det bästa jag någonsin har fått. Älskar dig!!!!!

2008-09-18 @ 19:46:47
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: Annzingen

Du Sussilusen är vad jag kallar en sann vän, går det att boka in ett datum om jag också skulle behöva vara fri ett tag och du får gärna undervisa, det kan aldrig skada...

2008-09-18 @ 22:55:45
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: Annzingen

Sussilusen o Sunlinda kollar ni ett datum som kan passa för växthusbus...

2008-09-22 @ 22:03:21
URL: http://annzingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu