Nu ni närmar det sig

Då är det bara två dagar kvar till sportlov. Gud vad skönt det ska bli. Jag är så himla slut nu så hade det inte varit lov hade jag varit tvungen att ta ett par semesterdager.

Under sportlovet ska jag skissa på en ny affärsidé, både till mig o min son och vem vet det kanske kommer att gå något av det iallafall. Vi var på starta-eget information i går på Skattemyndigheten.
                                                                                                       
Nästa höjdpunkt sker på söndag. AC/DC. Ja men vilken upplevelse (jag hoppas) att det kommer att bli. Måndag blir det heldag för mig o dottern i Stockholm innan vi åker hem vid halv 7. Vad mysigt vi ska ha gumman.

Eftersom jag inte kommer åt den mystiska texten på din sida Lotta så kommenterar jag dig här. Under veckan blir det sådagar av chili, paprika o tomater. Jag ska även gå till grannen och hämta två pillagoner. Undrar om de överlevt.


Kommentarer
Postat av: ems

det kommer nog bli den största upplevelsen i hela mitt liv! :)

2009-02-18 @ 21:00:53
URL: http://emmahartin.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Sparar du oxå dina pillargoner? Jag kanske får skärpa mig och spara mina jag oxå, men dom jag köper brukar inte va dyra utan såna där billiga på plantagen.



Hoppas ni få en underbar s-holms resa. ACDC är inte fy skam.

2009-02-18 @ 21:29:25
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Annzingen

Jag är super avis, AC/DC är och förblir det bästa hårdrocks bandet. Diggga från mig med =)

Bara torsdag o fredag kvar nu tills vi kan viiiiiiiiiila, ska bli underbart o välbehövligt.

"Back in black" ;)

2009-02-18 @ 21:37:58
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det är tydligen många som inte kan komentera på min blogg... Får kolla upp detta :(

Här har jag börjat pilla lite med mina blommor, tur köket blev "klart" annars hade det blivit en liten känslomässig krock!

Ha det jättekul i Stockholm!

2009-02-18 @ 22:05:01
URL: http://pillargontanten.blogster.com
Postat av: Anonym

Nu finns det en ny sida där du kan få gratis

presentkort på skor :) du väljer själv från vilken

skoaffär! det är samma ägare som till gratismakeup :D

passa på nu när sidan är ny!! http://www.gratisskor.se/Register.asp?r=1292

2009-02-18 @ 22:15:09
Postat av: Sunlinda

Sushi i Stockholm kanske? Ring om du kommer vilse....

2009-02-19 @ 12:08:51
Postat av: Annzingen

prova den underbart goa Guacamolen på Drottninggatan....

Guacamole(spanska) är en kall sås från det mexikanska köket som används som tillbehör till olika rätter som tacos. Den används även som dipp.



Guacamole består av mosad avokado som blandas med exempelvis lök, vitlök, tomat, färsk koriander och citronsaft, chili och kryddor.



För att dryga ut används exempelvis gräddfil eller creme fraiche(info www.Wikipedia.se).

Tror du att jag ska ha med gräddfil nästa gång jag tror jag äter Guacamole, lite mindre styrka då, men det står inte som dipp sås till Sushi, en japansk maträtt bestående av kokt rundkornigt ris som smaksätts med en vinägerblandning, vanligen tillsammans med fisk (rå eller tillagad), rom och/eller skaldjur. Sushi ätes vanligen tillsammans med wasabi, inlagd ingefära (Gari) och japansk soja. Vanliga ingredienser i sushi är tonfisk, räkor (oftast större sorter, exempelvis jätteräkor), lax, krabba, avokado, gurka, bläckfisk, ål och tamagoyaki. Annat man kan ha i sin sushirulle är olika sorters kött och kyckling.



Ordet sushi kommer från en böjning av adjektivet (sui) vilket betyder sur. Det japanska uttalet är [sɯɕi] (ɯ ligger närmare svenskt u än svenskt o, ɕ är det svenska tje-ljudet).



En vanlig missuppfattning är att sushi är liktydigt med endast rå fisk. Om man vill ha enbart rå fisk på en japansk restaurang så är det sashimi man ska beställa(info www.Wikipedia.se).



Wikipedia=info om allt, el prova annars 118100 som dottern gjorde för att läsa på info om en fråga till ett prov.

wasabi = varning, hemskt starkt och väldigt likt Guacamole.

Ett mycket lååångt inlägg....................





2009-02-19 @ 23:09:28
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: Sussilusen

Wikipedia är den mest oslagbara sidan man kan finna. Synd att du inte gick in och läste där innan du åt Guacamole/Wasabi. Själv är jag hemma idag o mår inget vidare. Måste krya på mig till på söndag.

2009-02-20 @ 09:27:04
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: Annzingen

Har du varit o passat Sunlindas stora barn o blivit smittad???? Skämt osido, krya på dig, du kan ju inte missa AC/DC!!!!!! Sedan är det bara att viiiiiiila, sköööönt, fast jag har ett habmöte fred 13.00 annars helt ledig! Pigga på dig vännen, spela lite AC/DC och ta ett glas Elvis så blir du troligen piggare.

PS:Och du känn inte efter förän på månd.DS.

2009-02-20 @ 15:50:44
URL: http://annzingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu