Limpor o Bars

Här kommer recepten på Limpor och Emmas Bars

Limpor 2 st

Blanda ihop
1 l fil
7 dl grahamsmjöl
1 l vetemjöl (eller rågsikt)
3 tsk bikarbonat
3 dl sirap
1 pkt russin
(Jag tog vetemjöl. Russin tog jag efter smak eftersom jag inte vet hur stort paket som är tänkt)
Ha i den kletiga smeten/degen i limpformar o grädda i 175 grader ca 1 timme.
Plättlätt o gôrgôtt


Emmas bars

Blanda ihop
1 dl cocosflingor
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
2 dl havregryn eller müssli
2 dl russin
(Jag tog havregryn med röda bär)
Mixa
Blanda i 2 äggvitor

Fördela ut kletet på en plåt med bakplåtspapper och grädda i 175 grader i 15 min. Skär i lagoma bitar.
(Emma provade att ha i lite sirap o det var också gott o sött)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man borde kunna byta ut havregryn å russin? Och få LCHF vänliga. Men hur får jag in lite fett? Nötter kanske? Varför inte äggulan?

2011-08-21 @ 18:39:47
Postat av: Sussilusen

Nu vet jag ju inte vem du är så jag svarar här. (jag gissar att det är Erika eller Lotta eftersom du skriver LCHF).

Äggvitan binder samman det andra i värmen. Det gör inte äggulan.Nötter är ju jättebra. Här har vi ju en nötallergiker så det går inte. Testa. De är verkligen jättegoda.

2011-08-21 @ 18:53:17
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Erika..

2011-08-22 @ 13:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu