Midsommarhelgen slut....

... och den har varit bra. God mat o dryck i goda vänners lag, vackert väder och har idag avslutat med ett Spaparty hos Sandra. I morgon är det måndag men vad gör väl det. Semestern är i full gång och jag ska.....ta dagen som den kommer.

Midsommar

Pillargontanten ställde frågan vad man ska göra på midsommar.
Vi ska till min svägerska och deras vänner. Vi ska äta gott, dricka gott och säkert spela kubb eller annat kul. Det ska bli himla trevligt tror jag. Och naturligtvis blir det kanonväder.
Ev. tar vi en sväng till Borgvik också. Det beror lite på om nattarbetaren vaknar i tid. Dotra o Lilla O ska köras till Värmskog också. Va tar man på sig då? Ja, jag har ju varit i stan i dag o handlat lite kläder men................

Jag önskar er alla en fantastiskt trevlig midsommar

Kram

Hemma igen....

....och det är skönt. Vi har haft det kallt och dimmigt. Jag har längtat efter riktigt kaffe och ungarna. Vi har åkt bil, buss, flyg, buss, buss, flyg, buss, bil. Vi har haft det mycket trevligt i gott sällskap, god mat och god dryck. En skön upplevelse i goda vänners lag helt enkelt. Många goda skratt har det också blivit.

Vår fantastiske Guide, Stefan

Det fanns många vackra hus

En promenad till värmekällan

Ett pubbesök i grannbyn

Ett av tortyrredskapen som barnen använde för att bli botade från astma o allergi

Restaurangbesök

Där vi tog fördrinkarna var det väldigt trångt

Mer bilder finns på min facebook-sida för den som är intresserad.
Nu ska jag gå ut i solen. Hej

Söndag

Så har sista dagen på helgen dragit i gång.
På fredan hade vi födelsedagskalas här och släkten kom. God mat och trevligt sällskap var det. I går tittade vi lite på tv (fotboll), åt kinamat och gick o la oss tidigt. Vaknade visserligen vid 3 och pratade lite med sonen men annars sov jag gott. Ems var på Värmskogskalas där Hotwood spelade. Hoppas hon hade kul.
Vad blir det i dag då? Städa lite sånt som ligger efter, plantera, gå på promenad, börja tänka på vad jag ska ha med till Frankrike, laga mat, tvätta.... Jag hittar säkert på nåt.
Jag ska också söka på bärbara datorer på nätet för jag vill inte ha min stationära kvar.
Hoppas ni får en bra dag

Mentordag

I morse såg vädret helt kasst ut och vi som skulle ha mentorsdag utomhus. Vädret blev bättre och vi hade en kanondag. Vi var på TR Western Adventures och eleverna blev omhändertagna av Tina och körde 10-kamp. Vi vuxna fick tid för oss själv i naturen men smög oss allt till eleverna och hejade på. Och det blev oavgjort tjejer mot killar. Helt rättvist. Nyttig träning i kommunikation. Där skulle jag kunna tänka mig att fira födelsedag e.dyl. Kul.
När vi åkte hem hittade jag en handelsträdgård mitt i skogen. Oj oj oj . De här fick följa med mig hem

1. Bicolor   2. Frank Headly   3. Friestorf   4. Vancover Centennial

Och i går köpte jag

Black knight och First yellow

Nu ska det planteras o lagas mat

9:ans middag

Nu sitter jag på jobbet och väntar på att klockan ska bli 18.30. Då ska 9:orna och deras mentorer äta middag och sen blir det bal för de som vill. Middagen ska jag vara med på men balen hoppar jag.
Jag har gjort lite ärenden under tiden; köpt 2 vackra pelargoner, Köpt en present på bolaget, Köpt mascara och en skolavslutningspresent till Emma o en puderpensel och ny klocka till mig och letat efter en födelsedagspresent till mannen (hittade inte det jag sökte).

Ha en bra tisdagskväll

Vilken underbara dag

Sista Örebrodagen till ända för år 1 och jag är godkänd och klar. Nu vet jag att jag kommer att få abstinens och under kvällen söka upp kursen som börjar 2 sep men det lägger sig snart. Det ska firas med ett glas rött på altanen. Grattis Susanne, bra jobbat

AC/DC-flickorna åkte med "min" buss till Örebro i morse. Festivalbussen blev ändrad o gick från Örebro istället för Karlstad. Som kompensation fick de tillbaka 100 kr av 500 betalda. Dåååligt festivalbussen. Pga vägarbete kom vi 20 min försent till Örebro och det var vad vi hade tillgodo så brått blev det. Flickorna kom med och hamnade till slut i Stockholm. Nu skulle ju biljetterna till själva konserten vara äkta också....Å DÄ VA DE. Förstår ni vilken lycka. 700 KR på Tradera istället för1100. Nervöst var det men in kom de. Grattis tjejer. Jag ÄR avundsjuk, det vet ni.

Om dagen bara kunde fortsätta så här så blir det en kanondag.
Hoppas er dag också varit bra.

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu