Filosofisk söndag

Tack för era definitioner av ledsen. Magont, besvikelse, arg, överkörd och något negativt var era förslag. Jo det stämde alldeles utmärkt på mig i fredags men nu är det över. Jag har lärt mig en läxa och som Pillargontanten skrev, det kan vara positivt att vara ledsen ibland. Lördagen blev mysig o bra. 
        
Vad kan den här sköna söndagen erbjuda då? Jag har fått massor av tips på era bloggar. Städa garderoben (men vad ska jag då sätta på mig? Vi kanske kan byta med varandra?), Hämta mossa till adventsstaken (har jag en stake som det ska vara mossa i? jag kommer inte ihåg för jag tror att jag har bytt), då kan jag lika gärna leta sand till julkrubban, laga god mat och så behöver jag städa lite. Och vet ni, var tog stryktisdagarna vägen???? Det kanske är tisdag idag, eller? Jo det är det visst.
 
Men innan jag tar tag i detta sitter jag nu med en kopp kaffe och tittar ut på fågelbordet och det finns massor av pippisar där, blåmes, talgoxe, nötväcka, entita (tror jag) o grönfink tror jag den heter. Jag har tänt ett ljus för "gammelmormor" som skulle ha fyllt 88 år idag. Grattis på dig. Även ett stort grattis till pappa på fars dag.

    


Uppdatering
Å vad tror ni att jag gjorde med min sköna söndag? Jo jag sket i alla förpliktelser och åkte med Ems till Karlstad och handlade lite julklappar och även lite kläder att pressa in i min garderob. Mysigt som bara den. Tack Ems för en trevlig eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Sunlinda

4 kg är tyvärr bara ett delmål som skulle varit uppnått för länge sedan. Tidsplanen är spräckt så det står härliga till....

Rensa garderoben känns alltid skönt!!!

2009-11-08 @ 13:16:27
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: Pillargontanten

Bytardag! Det köper jag direkt.... Tänk va mycket kul vi skulle kunna hitta hos varndra, sånt man tröttnat på, sånt man köpt fel osv.... Hur gör man?

2009-11-08 @ 19:03:45
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: ErikaÖ

Jag har höstat trädgården...som så många andra grannar!

2009-11-08 @ 19:14:07
Postat av: Veronica

Efter regn kommer solsken:)



Bytardag låter ju jättekul!! Fast, ni skulle bli rätt besvikna när ni kikar in i min garderob;)



Ha en fortsatt urmysig söndag:)

2009-11-08 @ 20:21:52
URL: http://veronicabloggar.bloggspot.com
Postat av: Veronica

Förresten glömde en sak. Min "definition" av ledsen lät väldigt dumt, vad jag menade var ju inte att vara ledsen är negativt utan att anledningen till att man känner ledsamhet är att något negativt har hänt...usch vad sopig jag är på att förklara mej;), men men, kanske inte spelar nån större roll nu...:)

2009-11-09 @ 08:02:22
Postat av: Iomia

sv: Tack så jätte mycket!! :)

2009-11-09 @ 13:41:25
URL: http://iomia.blogg.se/
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Ja du.... alla dessa måsten. Jag tycker inte att jag gör annat än plockar ändå ser det för taskigt ut här hemma...

ag tror också att det är bra att vara ledsen ibland, kanske uppskattar man de riktigt bra stunderna bättre då?



Kram på dig!

2009-11-10 @ 15:11:24
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ibland blir kommer mina kommentarer inte med, vet inte vad jag gör för fel, men jag skrev ett tillägg och nu skriver jag det...igen...;)



Måste bara rätta mej lite. Det lät väldigt dumt när jag skrev att vara ledsen är något negativt, men vad jag menar är ju att en negativ händelse utlöser ledsamhet... för visst är det bra att kunna känna ledsamhet, tyvärr saknar en del den typen av känslor och då kan det bli mycket "fel" som inte är meningen. Därför - se det som positivt att du är en av dom som kan känna att du är ledsen.... Blev det dumt igen??? Usch, vad jag har svårt att förklara mej...märks det??;)



Ha det gott!

2009-11-11 @ 10:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu