Stöd unicef

Jag sitter och tittar på humorgalan och det slår mig att det är ett lite märkligt namn på en unicefgala. Det finns inte mycket humor i det grundtemat. Å andra sidan så vore det nog ett jobbigt program annars. Tänk att som 5-åring bli skickad hemifrån och vara tvungen att klara sig själv och söka jobb medan det i svenska tidningar står att dagens föräldrar löneförhandlar åt sina ungdomar när de söker jobb när de är över 20 år. Kontraster. Jag har varit världsförälder ganska länge nu och skulle önska att alla blev det. 100 kr i månaden klarar man sig utan även om man har lite sämre ställt eller hur?


Kram

Kommentarer
Postat av: Sunlinda

Ja, det klarar man sig utan. Är inte världförälder men har ett fadderbarn genom Plan. Men jag har köpt Unicef-nålen.

//Sunlinda

2009-05-01 @ 21:58:05
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: Lotta

Och jag har inte kommit mig för vare sig det ena eller det andra :(

Men man borde....

Hur går det med mattan? Provat nåt mer?

2009-05-02 @ 07:06:10
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Isa

Jag smyger allt in och tittar till dig lite emellanåt :) Tittade på halva galan ungefär, det var gripande när den svenska kvinnan som själv var världsförälder hälsade på de undernärda/sjuka barnen. Mitt fadderbarn har blivit så stort att han inte räknas som fadderbarn längre, betalningen upphörde. Så själv har jag just nu valt att byta och istället lägga 100kr/mån i sparande till mitt kusinbarn på 1 år som förlorade sin pappa (min kusin) i somras. Det känns också ganska bra att göra faktiskt. Hoppas ni har en bra helg! Kram

2009-05-02 @ 17:38:39
URL: http://tittahonbloggar.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Kollade också. Såg du hon som vann bilen - hade annat att ge pengar till? hon kunde väl ha ljugit...

2009-05-02 @ 18:48:18
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Sussilusen

Hejsan Isa. Vad trevligt att du tittar in. Jodå, helgen har varit/är underbar. Helt klart går dina pengar till ett bra ändamål.

Jo Erika jag hörde. Det är ju så att man skäms. Även om man inte vill lägga pengar, och det är naturligtvis frivilligt, så håller jag med dig. Ljug, särskilt om man är med på tv och dessutom i den här typen av program. Pinsamt.

2009-05-02 @ 19:17:00
URL: http://sussilusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu