En händelserik dag för en bondtös

Låg länge i morse. 10 var klockan när jag gick upp. Oj oj. Jag var nog mersliten än vad jag trodde. Efter frukost så fick sig golven en rejäl omgång. Hämtade Ems i grums, hem och sedan bar det iväg till Esters café. Med tankarna på den stackars pojke som omkom på sin motocyckel i Nysäterskurvorna så kom jag då fram till Nysäterskorset. Jag stod där och väntade på att få köra ut när det small mitt framför mina ögon, typ tre meter framför mig. Ja jädrar vad bra det ändå gick.
Dags för en hiis och en diss alltså:
Hissen går till de tre poliser som ändå till slut kom. Proffsigt möte.
Dissen går till gamla insnöade gubbar som vill skylla ifrån sig trots det uppenbara och när följden kunnat bli katastrofal. Kan bara säga Fy dig.
Lycka till Linnéa, hoppas det ordnar sig för dig. Kör försiktigt grabbar, ni har en bit kvar (de tre drabbade).

Jag tog mig ändå till Esters café och om det berodde på min tidigare upplevelse eller vad så hade jag inget där att göra. Det fanns inget för mig där. Om ni kan hjälpa mig att sätta namn på min pelargon så tar jag tacksamt emot det. Jag kommer inte ihåg vad du sa när du var här Lotta. Oranga pistiller, bladen är mörkgröna med ljusare gröna kanter. Blomman påminner om äppelblom.


När jag kom till Nysätersbron så var det broöppning. Det tror jag aldrig jag varit med om.



Nu har jag kört Ems till Värmskog, satt mig i soffan, kollar datorn lite och ska väl kolla lite tv. och....



Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Sussilusen

Hjälp, hur redigerar jag? Har glömt det.

2009-05-16 @ 19:54:33
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: Sunlinda

Oj, vad det händer grejer när du är ute far!!!

2009-05-17 @ 07:33:51
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det fanns inget för mig heller på Esters Café en total besvikelse måste jag säga :O(

Oj, olycka mitt framför ögonen...

Pelargonen är antagligen en äppelblom, men det korrekta namnet??? Vi får kolla på pelargonsällskapets sida.

2009-05-17 @ 09:17:01
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu