Konstigt fenomen

Det är välkänt och accepterat att det alltid fattas strumpor i rena tvätten även om man inte tvättar i tvättstuga men det finns ett fenomen till; varför är alla kläder vrängda utåin när man tar ut dem ur tvättmaskinen . Det gäller t-shirts men särskilt trosor/kalsonger. Om det inte vore så ofräscht så skulle jag vända dessa underkläder innan tvätt för att se om de är rättvrängda när jag tar ut dem. Är det någon mer än jag som har det så? Det enda jag vränger utåin innan tvätt är nyare jeans.


Idag har det inte hänt så mycket. En förmiddagspromenad och en kopp kaffe hos Sunlinda (Tack) för att sedan göra lite biffar med lök, sås o potatis. O sen var det denna tvätt!!! Jag tog en tur till Grums o hämtade Emma (+ tog med pizza o kebabrulle till grannen. Hoppas det smakade). Sen blev det lite kvällsmat, toast, lite dator o nu närmar det sig kvällen. Jag lyssnar nog slut på min bok i kväll. Tyvärr har jag missat en del för jag somnar så gott när jag lyssnar på kvällen o bussen, men jag tror jag vet vem mördaren är. Författaen är en islänning som heter Alnadur Indridason, Änglarösten.
Jag har lyssnat på fler av hans böcker o rekommenderar dem varmt.
Till vecka blir det lite lugnare o jag hoppas på lite fler promenader.
Ha det bra så hörs" vi under veckan.
Natti natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha. Jag vänder inget, men torktumlar vilket oxå verkar vända kläder???

2009-01-18 @ 21:31:29
Postat av: Lotta

Samma här, det verkar vränga sig själv, men det kanske är nån inbyggd funktion i maskinen, för att det ska bli "rent" På bägge sidorna :O)

2009-01-18 @ 22:13:10
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: Sussilusen

Naturligtvis är det så Lotta. Hur skulle det annars kunna bli rent på insidan. Det vänder efter halva programmet ungefär alltså?

2009-01-19 @ 08:46:13
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: marie

har också läst en del av hans böcker tror iaf att det är en han (man vet ju aldrig med de konstiga islänningarn) och jag tycker de är jättebra.

2009-01-20 @ 15:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu