Utmaningen

Tyvärr så har jag missat utmaningen helt men här kommer svar på tal för den som är intresserad.
1. Vem tvättar?
Mikael (nästan allrid)
2. Vem diskar?
Vardagar Mikael, helger (oftast) jag
3. Vem damsuger & skurar?
Mikael (oftast)
4. Vem damtorkar?
Jag, för det vet inte Mikael vad det är.
5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?
Mikael alltid
6. Vem sköter om bilen?
Mikael. Jag kan tvätta den ibland men bara för att jag vill. Ibland måste jag även tanka.
7. Vem stryker kläderna?
Jag. Det har inte Mikael lärt sig. Dessutom stryker jag nästan allt (utom sängkläder, handdukar o underkläder).
8. Vem rengör avlopp osv?
Å varför skulle jag?
9. Vem storhandlar?
Det är ganska lika tror jag. Storhandlar o storhandlar föresten. Det vete katten om vi ens gör.
10. Vem kanstar grovsopor, tidningar osv?
Mikael. Jag har väl åkt till sopstationen nån gång men det går inte ens att räkna.

Ett tilllägg till diskussionen; Vem gör allt det där som det krävs tankeverksamhet till? Det ska anmälas, lämnas in, läkarbesök, födelsedagar, bokningar, avtal går ut, räkningar ska betalas, ringas mm mm.
Ja, eftersom jag nämde det så är det jag i vår familj. Vem är det i er?



Kommentarer
Postat av: ErikaÖ

Jag önskar att det vore jag som skötte lite mer av tankeverksamheten men Janne är bättre på det än vad jag är....

2008-10-19 @ 17:32:09
Postat av: Annzingen

Tankeverksamheten står jag helt själv för, konstigt hur det är...

2008-10-20 @ 23:29:30
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: marie

usch då influensan verkar inte kul, har aldrig haft själv (peppar peppar) men de som fått det har verkligen varit helt utslagna..Du ska inte vaccinera dig då?

2008-10-21 @ 19:15:52
Postat av: Susanne

Nu är det för sent. Det är första gången jag har det så jag hoppas det inte blir fler. Men det är drygt som bara den.

2008-10-22 @ 17:10:40
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: Annzingen

Skulle bara säga att jag tänker på er, håll er inne i regnet och glöm inte att efter regn kommer sol...

2008-10-25 @ 23:46:32
URL: http://annzingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu